kolmapäev, 11. juuni 2014

Sena SMH5 intercom ülevaade

Korduvalt on tänaval juurde astutud ja küsitud, kuidas kiivri küljes olev Sena SMH5 intercom toimib? Et kas töötab hästi ja kas tasub osta? Jah, tasub osta. Sõltub sellest, mille jaoks soovid intercom seadet kasutada, kuid hind ja kvaliteet tundub väga hästi paigas olevat.
Sena SMH5 intercom seade


Miks mul kiivri intercomi vaja oli? 

 - koduhoovi saamiseks pean igapäevaselt väravale helistama. Mootorrattaga sõites oleks tüütu hakata telefoni taskust välja võtma ja värava numbri valima. Oluliselt mugavam on kõne algatada sõidu ajal kiivri küljes oleva intercom seadme vahendusel ilma kindaid käest võtmata.
 - tore oleks, kui telefoni navi tarkvara ütleks kiivri sisse, kui on õige hetk peateelt maha keerata.
 - tore oleks, kui motomatkal saaks teiste ratturitega suhelda.
 - tore oleks, kui lühivalikuga saaks koju helistada, et öelda millal saabud.
Sena SMH5 kiivrisse paigaldatav komplekt

Mida Sena SMH5 väga hästi teeb?

 - Väga mugav on Jog Dial'i ehk suure pööratava nupu kasutamine. Nupp on niivõrd suur, et sellele motokindaga pihta saamine ja selle vajutamine on väga mugav ja lihtne. Nuppu ei pea otsima, ta on kergelt leitav ja tabatav.
 - - Ühekordne nupuvajutus loob ühenduse teise Sena intercom seadmega.
 - - Ühekordne nupuvajutus võtab vastu telefonikõne.
 - - Pikk nupuvajutus käivitab muusikapleieri jne.
 - Telefonikõnede helikvaliteet on hea. Teist osapoolt kuuleb telefonikõne ajal hästi. Väidetavalt teised kuulevad ka minu juttu väga hästi.
 - Intercomi kõnede kvaliteet on hea. Linnakiirustel väga hea. Maanteekiirustel hea. 150-160 km/h sõites peab kiivri tuuleklaasi taha tuule eest peitu tooma, et paremini kuulda. Samas jutust on siiski aru saada, aga mitte väga hästi. Tuulemüra on omajagu vali. Sõltub ka sellest, kui hea on kiivri mürasummutus.

Milles Sena SMH5 soovida jätab ehk ei ole kõige parem?

 - Muusika kuuldamise funktsionaalsus on kaheldava väärtusega maantee kiirustel. Kõlab nagu kriiskavat köögiraadiot kuulaks. Bass puudub täielikult. Kuulda vaid kõrgemaid helisid. Audioraamatute/podcastide kuulamine on enamvähem. Jutust on ilusasti aru saada.
 - Sena SMH5 spetsifikatsiooni kohaselt on leviulatus teise seadmega suhtlemiseks avatud maastikul/teel kuni 400 meetrit. Reaalsuses pigem vist natukene vähem. Kui teine rattur on silma järgi 2-300 meetri kaugusel, siis hakkab kõne hakkima.

Probleemsed on olukorrad, kus
 - teine rattur jääb rekka taha peitu. Kõne katkeb. Kui vahe teise ratturiga on 2 rekkat, siis Sena seadmed ei ole võimelised enam üksteisega ühendust looma.
 - teine rattur jääb linnas ringteele maha ning mõne saja meetri pärast on levi kadunud ning ei saa teisele ratturile öelda, mitmes mahasõit tuleb järgmiselt ringristmikult võtta. Suhtlemine on võimalik teise seadmega vaid siis kui suhteliselt lähestiku sõita. Autosid ei tohi kahe mootorratta vahele jätta rohkem kui 3-4.
 - VOX ehk Voice Activaton ei toimi väga hästi kõnedele vastamisel. Reaalsuses on kiivri müra siiski niivõrd suur maanteekiirustel, et VOX arvab siseneva telefonikõne puhul, et kiivri tuulemüra ongi Voice Activation ning võtab automaatselt kõne vastu. VOX on võimalik seadme menüüst välja lülitada.
 - Spetsifikatsiooni kohaselt on Sena SMH5'l kasutusel Advanced Noise Control ja Wind Noise Reducton tehnoloogiad. Teise kiivri tuulevihin on siiski kõne taustal kuulda ehk seda ta täielikult ei suuda eemaldada.


Mille jaoks on Sena SMH5 hea ja mille jaoks võib ta südamerahuga osta?

 - "Seljakotiga" reisimiseks ehk kui on soov rääkida kaasreisijaga kes istub samal rattal seljataga.
 - Telefoniga rääkimiseks.
 - Telefoni või GPS navi hääljuhiste kuulamiseks.

Anomaaliad ja pisiasjad mis on natukene häirima jäänud:

 - Android telefoniga Sygic navi tarkvara kasutades ei jõua hääljuhised alati korralikult kohale. Kui navi tarkvara tahab öelda üle bluetoothi, et "Võta ringteelt teine mahasõit", siis Sena vahendusel jõuab kiivrisse " ... mahasõit". Lause algusest jäävad aegajalt sõnad puudu.
 - Kui telefon on 12V laadijaga ühendatud ning samuti Sena SMH5'ga üheduses üle bluetoothi, siis aegajalt juhtub, et kui mootorrattal süüde välja keerata ning uuesti süüde sisse, siis justkui telefon kaotab Sena SMH5'ga ühenduse. Juhtub seda tihti tanklates isegi siis kui kiivriga telefonist mitte eemale minnes. Tanklast ära sõites ei jõua enam navi juhised telefonist Senasse. Sena peal vajutada ühe korra punast nuppu, mille tulemusena alustab Sena uuesti viimati paaritatud seadme otsimist. Aitab ka Sena seadme sisse/välja lülitamine.
 - Kiivri ja Sena SMH5 seadmega telefonist eemale jalutades ning hiljem lähedusse tagasi saabudes on telefon ning Sena vahepeal bluetooth ühenduse ära kaotanud ning alati nad üksteist uuesti ei leia. Aitab punase nupu vajutamine, et Sena alustaks uuesti Bluetooth ühenduste otsimist ja loomist.
 - Vaikses keskkonnas (toas) kiiver peas, Sena seadme vahendusel muusikat kuulates on taustal kuulda pidevalt õrna pininat. Pinin jääb vait mõni sekund peale seda, kui muusika pausi peale panna. Kui muusikalugu uuesti alustada, tekib taustale ka õrn pinin. Sõidu ajal seda kuulda ei ole, sest tuulemüra kiivris on valjem, kui taustapinin.

Seadme kiivri külge paigaldamine

Paigaldamine läks väga lihtsalt ja sujuvalt. Karbis oli paigaldamiseks kõik vajalik olemas ning väga rahulikult toimetades oli 15-20 minutiga kõik korralikult kiivrisse paigaldatud. Seadme hilisem kiivri küljest eemaldamine on samuti väga lihtne.
Laadimiseks ei ole vajalik seadme kiivri küljest eemaldamine. Laadimine toimub USB <-> microUSB kaabliga. Laadimine võimalik ka seadme kasutamisega samaaegselt. Spetsifikatsiooni kohaselt lubatakse kõneaega kuni 8 tundi. Motomatkal seadet testides oli tulemuseks 1,5 päeva suhtlemist ning seejärel hakkasid kõned üha enam hakkima. Reaalsuses matkal olles peaks seadet igal ööl laadima. Vähese kasutuse korral olen korra nädalas seadet laadinud. Lihtsalt meelerahuks, et seade ootamatult tühjaks ei saaks.

Head lisavõimalused

 - Helitugevus on eraldi reguleeritav erinevatele heliseadmetele. Telefonile üks, GPS'ile teine jne.
 - Seadme tarkvara on USB kaabli vahendusel arvutiga uuendatav. Tarkvara seadmele uuenduste paigaldamiseks on olemas ka Apple arvutitele. Võimalik, et käesolevad anomaaliad saavad leevendust uute tarkvarauuendustega.


Viide: Link tootja kodulehele - Sena SMH5
Viide: Sena SMH5 intercom seade Motodepoos


Kommentaare ei ole: